8. dan: Pouk z učenci z Winnove in obisk mlekarne SatoMaito

Tudi danes smo dan začeli že zelo zgodaj zjutraj, mnogi celo brez zajtrka in jutranje kave. V naglici smo hiteli do glavne avtobusne postaje in se z avtobusom številka 10 odpeljali do šolskega centra Winnova in tokrat celo izstopili na pravi postaji.

V šoli naših finskih kolegov smo danes  s tamkajšnjimi učenci sodelovali pri teoretičnem in praktičnem pouku organske kemije in biokemijskih sintez. Na predavanju profesorice Eije smo izvedeli, kaj je naša naloga in kaj bomo delali.

Potem ko smo izvedeli, kaj so finski dijaki delali že pred našim prihodom, smo se lahko osredotočili na laboratorijsko delo. Učenci so sintetizirali vsak svoj ester in ga kar se da očistili z različnimi biotehnološkimi procesi, v tem primeru z ekstrakcijo in destilacijo.

Naša naloga je bila, da jim preko različnih meritev pomagamo ugotoviti dejansko čistost njihovih estrov. Pri tem smo uporabljali različne naprave, s katerimi smo delali že pri našem pouku v Sloveniji. Z omenjenimi aparaturami smo merili specifične lastnosti spojin, kot sta spekter in lomni količnik. Ostale lastnosti, kot sta vrelišče in tališče, so dijaki izmerili že sami.

Ugotovili smo, da so učenci zelo samostojni in vedo, kaj delajo, prepričani so v kvaliteto svojega dela. Med delom smo si izmenjali izkušnje iz pouka. Povedali so, da je njihov pouk sproščen in kvaliteten, glede našega pa so bili presenečeni, saj so mislili, da sta si način našega in njihovega pouka podobna.
Po končanem delu in ko so si dijaki zapisali vse ugotovitve ter se posvetovali s profesorji, so nas odpeljali na kosilo v šolsko jedilnico. Hrana je bila dobra, za slovenski okus nekoliko sladka in nezačinjena. Med kosilom je v jedilnici vladal ton tihih pogovorov, vzdušje je bilo nekoliko tuje, vendar kljub vsemu prijetno.

Po kosilu smo se z avtomobili odpeljali do znane mlekarne SataMaito. Tam so nas prijazno sprejeli in nas pospremili v predavalnico. Vodja laboratorijev nam je predstavila zgodovino in delovanje same mlekarne. Pod znanim imenom je bila ustanovljena šele leta 1920, ko so se združile 3 manjše lokalne mlekarne. Od takrat naprej delujejo v Poriju, vendar zaradi prostorske stiske izvajajo selitev celega obrata.

Rezultat iskanja slik za satamaito
Po izčrpni predstavitvi in debati, ki se je ob tem razvila, nas je gospodična odpeljala na ogled laboratorijev. Preden smo vstopili v prostore laboratorija, smo si morali zaradi higienskih razlogov obuti modre vrečkaste copate.

V laboratorijih smo si ogledali naprave za kontroliranje vzorcev mleka. Vzorce dobijo iz treh različnih delov samega bioprocesa predelave surovega mleka v pasterizirano mleko, in sicer ko je mleko še surovo, na sredini bioprocesa, ko je v postopku termične obdelave, in pa vzorec končnega produkta.
Podrobneje smo si ogledali napravo, ki avtomatizirano pregleduje vzorce mleka.

Po končanem ogledu so se finski dijaki vrnili v šolo, da se dogovorijo, kako bo potekalo naše sodelovanje v prihodnjih dneh, mi pa smo se na lep sončen dan odločili, da se bomo do hostla odpravili kar peš. Sprehod po Poriju je bil prijeten, saj mesta še nismo videli v tako svetli luči.
Kasneje se je del naše ekipe napotil še na en potep po Poriju in obisk tamkajšnje galerije.
Pozno popoldne je že zadišalo po nekoliko bolj slovenski večerji, ki so jo pripravili dijaki.
Preživeli smo še en uspešen in lep dan na Finskem.
Kiitos, hei hei. :)

Lara Furjanič

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika